Vplyv UX na SEO

Dôvodom, prečo vytvárame web, je dostať na neho návštevníkov. V prípade, že naše stránky niekto navštívi, čaká nás ďalšia práca. S užívateľom je totiž potrebné ďalej pracovať. V posledných rokoch stále viac môžete počúvať termín UX, ktorý nám dá odpoveď na to, ako sa zákazník cíti na našom webe, či je pre neho užívateľsky prívetivý a zákazníkovi odpovie na otázky, kvôli ktorým na web prišiel.

V online svete sa kladie teda dôraz nielen na dohľadateľnosť webe vo vyhľadávačoch (SEO), ale opomínať by sme nemali ani prívetivosť (UX).

Sú svety SEO a UX prepojené?

Ak chcete úspešný web, rozhodne nie je možné robiť len jednu činnosť. Znamená to, že sa napríklad nie je možné starať iba o SEO a ostatné veci odsunúť na inokedy. Aj na webe by malo všetko fungovať a plynulo nadväzovať na seba.

Už aj špecialisti na PPC vie, že na vyhodnotenie kampaní má veľký vplyv kvalita spracovania vstupnej stránky. V SEO je to veľmi podobné. Ak je stránka kvalitná, odrazí sa to vo výsledkoch vyhľadávania. V prípade, že si s UX stránky pohráte, nemôže sa vám stať, že zákazník na webe blúdi a nevie, kam kliknúť, aby sa dostal na stránku, ktorú hľadal a vďaka tomu ihneď odíde. SEO a UX by sa teda mali navzájom dopĺňať.  Bez kvalitného SEO na webe nebudete mať dostatok návštevníkov a pri užívateľsky neprívetivom webu je veľmi negatívne ovplyvnené SEO a konverzie.

Ako majú stránky z hľadiska UX vyzerať?

Prehľadná štruktúra

Máte eshop a robíte všetko preto, aby sa k vám zákazník vracal nakupovať? Je potrebné vedieť, čo vaši zákazníci očakávajú. V okamihu, keď ich očakávania nesplníte, radšej odídu ku konkurencii.

Základom správneho webu je prehľadná informačná štruktúra webu, kvalitný obsah a správne umiestnené konverzné prvky. Zákazníkovi tak môžete podať správne odpovede na jeho otázky, napríklad pomocou jednoznačných URL. Dbajte na správnu drobečkovú navigáciu a vhodné kľúčové slová

– tu opäť vidíte, ako UX a SEO spolu súvisia. UX musí doviesť návštevníka tam, kde získa odpoveď, kde si napríklad objedná to, čo skutočne hľadal.

Call to action / výzva k akcii


Nezabúdajte tiež správne umiestnenie tlačidiel s výzvou (k nákupu, stiahnutie, registráciu) a výber vhodnej farby
. Vyhnite sa napríklad nežiaducim Pop Up oknám, ktorá Google novo môže penalizovať, vyhodnotí ich ako obťažujúce.

Responzivita webu


Veľmi dôležité je tiež to, ako sa web zobrazuje zákazníkom na rôznych zariadeniach a rôznych prehliadačoch
. S tým súvisí aj rýchlosť načítania obsahu. V prípade, že ide o dlhšiu dobu, zákazník prejde ku konkurencii.

Nestavajte web len na programátorovi

Chystáte nový web a jediný človek, ktorý ho má vybudovať je programátor? Potom robíte veľkú chybu. Programátor vám pomôže so zdrojovými kódmi, backendom a ďalšími vecami. Aby váš web zákazníkom okamžite oznamoval svoju podstatu, potom je dôležité povolať aj UX odborníka.

Podstatné sú odpovede na tieto otázky:

  • Čo očakáva môj zákazník?
  • Prečo by mal zákazník zvoliť môj produkt?
  • Ako môžem zákazníka presvedčiť a zjednodušiť jeho voľbu?

Vďaka týmto odpovediam budete vedieť, ako správne koncipovať svoj web tak, aby na ňom zákazník našiel to, čo skutočne hľadá. Optimalizácia webových stránok a UX rozhodne nie sú dva konkurenčné odbory, ale sú vzájomne prepojené.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *